۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷

گفت‌وگوی مهر؛

ثبت شرکت‌ها در مدت زمان یک ساعت انجام می‌شود

ثبت شرکت‌ها در مدت زمان یک ساعت انجام می‌شود

رشت- مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کار ثبت شرکت‌ها در یک ساعت انجام می‌شود.

ابوالفضل نصیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر خود به رشت اظهار کرد: به همراه مدیرکل و معاون اسناد ثبت اسناد و املاک استان گیلان از اداره ثبت شرکت‌های رشت بازدید کردیم و ضمن بازرسی از روند کارها به ویژه آرشیو الکترونیکی اداره، مشکلات کارکنان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی از تغییر ساختمان اداره ثبت شرکت‌های رشت خبر داد و گفت: خوشبختانه مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان برنامه‌ریزی کردند که این بخش به جای دیگری منتقل شود که دارای امکانات بیشتری است.

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان اسناد و املاک کشور از الکترونیکی شدن پلمب دفاتر تجاری شرکت‌ها خبر داد و گفت: این سامانه از ۲۳ تیر ماه بعد یک سال جلسه با معاونت راهبرد قوه قضائیه و سازمان امور مالیاتی اجرایی شد و دیگر نیازی به دفاتر فیزیکی نیست و نزدیک به ۱۲۰ میلیون برگ کاغذ را توانستیم صرفه جویی کنیم و هزاران درخت کمتر قطع می‌شود.

وی در راستای مزیت‌های این اقدام برای مردم گفت: قبلاً مردم ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند و دو تا سه هفته الی دو تا سه ماه این کار وقت می‌برد که اکنون به ۵۰ هزار تومان رسیده و در عرض دو دقیقه صورت می‌پذیرد و همین سبب شده که از ۲۳ تیر تاکنون نزدیک ۳۵ هزار نفر کار خود را انجام دهند و این امر با قدرت ادامه دارد.

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان اسناد و املاک کشور همچنین با اشاره به بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها گفت: این طرح که به نام شهید سلیمانی مزین شده باعث ثبت ۱۰۰ درصد الکترونیکی کارهای ثبت شرکت می‌شود و در این راستا ما حذف ارسال پست را هم در نظر گرفتیم.

وی افزود: با بازطراحی سامانه جدید همه صورت جلسات با امضای الکترونیکی امکان پذیر است و به صورت برخط اقدام می‌شود همه اشخاص پیام عضویت در شرکت ارسال خواهد شد و دیگر کسی نخواهد گفت که من نمی‌دانستم در فلان شرکت عضو شدم و راه‌های دور زدن قانون و شرکت‌های صوری به حداقل می‌رسد.

نصیری با اشاره به الکترونیکی شدن کامل ثبت شرکت‎‌ها اظهار کرد: ۵ فرآیند ثبت شرکت از تعیین نام و اظهارنامه تا ارسال آگهی به روزنامه رسمی الکترونیکی شده است که با هدف جلوگیری از تضییع وقت و انرژی متقاضیان و همچنین کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از تخلفات صورت گرفته است.

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان اسناد و املاک کشور با اشاره به ادامه آرشیو الکترونیکی ثبت شرکت‌ها نیز بیان کرد: آرشیو الکترونیکی در ۱۵ استان صورت گرفته است که در گیلان نیز این کار انجام می‌شود و طی بازدیدی که داشتیم از عملکرد کارکنان آن رضایت داریم. ما کلاً دو میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت داریم که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار شرکت را توانستیم آرشیو الکترونیک کنیم.

وی با اشاره به سرعت بخشیدن به روند مراحل ثبتی گفت: این یک تحول بزرگ در این بخش است که متناسب با نٌرم جهانی عمل کردیم. این برای فعالین اقتصادی یک فرصت است که اگر مدارکشان درست باشد و منعی در مباحث مالیاتی نداشته باشند در سریع‌ترین زمان ممکن کارشان را انجام دهند.

نصیری با اشاره به اظهار رضایت فعالان اقتصادی استان از مدیریت ثبت اسناد و املاک گیلان و اداره ثبت شرکت‌های رشت در جلسه اتاق بازرگانی اضافه کرد: رضایت فعالان اقتصادی از اداره ثبت شرکت‌ها مایه مسرت است و این نشانه تلاش برای به روز رسانی امور است و باید ادامه داشته باشد.

کد خبر 6230468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha